Durant el certamen es van projectar 38 audiovisuals, el Premi Ciutat d’Elx va ser per a Amanda Ramos pel treball Smile & Post i, a més, el jurat va concedir un esment especial als alumnes del curs de cinema de la Regidoria de Joventut pel seu curt ¿Hay alguien ahí?
Un total de 38 curtmetratges s’han presentat a la ‘25 Mostra Cinema Jove d’Elx’ que es va celebrar la setmana del 30 de maig al 2 de juny a l’Espai Escènic del Centre de Cultura Contemporània d’Elx (CCCE). Enguany s’han rebut 115 sol·licituds de tota Espanya, de les quals s’han seleccionat una trentena per a projectar-los durant el certamen, de les quals 11 són de vaig directors il·licitans o estudiants de la Universitat Miguel Hernández (UMH).
Els premis van ser entregats el 3 de juny a les 21.00 hores. Els guanyadors van ser Diana Gimeno amb Amigas, Premi al millor curt realitzat per joves de 14 a 18 anys; Pere Girbau amb Aquesta nit, Premi al millor curt realitzat per joves de 19 a 30 anys, Amanda Ramos amb Smile & Post, Premi Ciutat d’Elx; Iván Blanco amb El lector, Premi a la millor direcció; Anas Qada amb Aquesta nit, Premi a la millor interpretació jove; Jaume Muntañer amb Barraca, Premi al millor curtmetratge en valencià; i Miguel Ángel Marqués amb Zama l’esment especial als valors socials.
A més, el jurat va decidir atorgar un esment especial (sense dotació econòmica) als alumnes del curs de cinema de la Regidoria de Joventut pel seu curt ¿Hay alguien ahí?. Tots els premiats van rebre una estatueta de l’escultor il·licità Ángel Hernández.
Premis
Els reconeixements de curts filmats per joves de 14 a 18, i de 19 a 30 anys, estan dotats de 1.000 euros en ambdós franges d’edat. Els premis a la Millor Direcció, Millor Interpretació Jove i Millor Curtmetratge en Valencià són de 500 euros. El Ciutat d’Elx, per a directors nascuts a Elx o per a l’alumnat del Grau de Comunicació Audiovisual de la UMHE, és de 500 euros i accés directe al Festival Internacional de Cinema Independent d’Elx (FICIE) de 2023.
El jurat va estar compost per Marga Antón Bonete, regidora de Cultura i Joventut; José Cámara, escriptor i vicepresident de Cinema Club Luis Buñuel; Leonor Díaz, dissenyadora de producció i directora d’art; Chema García Ibarra, director, guionista i productor de cinema; Jaume Quiles, director, ajudant de direcció i codirector de Rural FilmFest, i Alberto Gutiérrez, director de fotografia i codirector de Rural FilmFest.
La clausura va estar conduïda per l’humorista il·licità Edén Serrano, antic concursant del certamen. Edén Serrano és un còmic i guionista il·licità establit a València. Quasi deu anys d’experiència dedicant-se a l’art de la comèdia en directe li han permés actuar en multitud de sales, teatres i locals de tot el país amb gran èxit. Actualment compagina la seua carrera de monologuista amb la de guionista, ja que escriu comèdia i formats d’humor per a diversos programes de televisió. A més, ha dirigit i ha protagonitzat diversos curtmetratges presentats en diversos certàmens, entre aquests, la Mostra de Cinema Jove d’Elx.
En la clausura es va retre homenatge a la mostra pel seu quart de segle amb la participació de diversos guanyadors d’anteriors edicions:
Juan Manuel Gil Vidal (1998)
David Gomis Bru (2004)
Ruth Adsuar (2005)
Gaspar Díez Pomares (2006)
Juan Antonio Pascual Albarranch (2007)
José Antonio Fernández Jaén (2009)
Jaume Quiles (2016 i 2019)





