L’alcalde Pablo Ruz, ha signat un conveni amb la basílica per a regular la subvenció del cost de redacció de la primera fase de restauració del temple
L’Ajuntament d’Elx i la basílica de Santa Maria han signat un conveni per a regular la subvenció del cost de la redacció de la primera fase del projecte de restauració del temple. Este conveni va ser aprovat fa unes setmanes per la Junta Local de Govern amb el qual l’Ajuntament mateix sufraga els 90.000 € de la redacció del projecte per a agilitzar el procés i començar com més prompte millor la restauració de la basílica, que es troba en un estat de deterioració i degradació.
“Amb este conveni responem una necessitat que té el poble d’Elx, perquè Santa Maria, independentment del credo de cadascun, és de tots”, ha subratllat l’alcalde, Pablo Ruz, que ha afirmat que “pocs edificis religiosos en el món transcendeixen el religiós per a convertir-se en un element cultural i identitari del poble d’Elx”. Un projecte “que l’anterior govern també va fer propi, perquè tenim un deure moral amb aquest temple”.
Ha assegurat que, en col·laboració amb la resta de formacions municipals, “tocaran la porta del Consell i de la Diputació i buscaran la fórmula per a accedir al 2% cultural que el Ministeri de Transports posa a la disposició del patrimoni històric”
Segons Ruz, “estem convençuts que aquesta és una iniciativa bona i necessària perquè l’estat de les cobertes exteriors és insostenible, dues de les portes del temple tenen xarxes i l’estat de la pedra exterior de la capella de la comunió és injustificable”. Ha recordat que la Diputació va assumir el pla director de restauració de la basílica per a abordar les necessitats del temple i les actuacions a realitzar que es xifren en 6,9 milions d’euros en diverses fases.
Després de la redacció del projecte s’iniciarà la cerca de finançament públic d’esta actuació integral de rehabilitació. “Lluitarem amb totes les forces de l’administració i la institució en col·laboració amb la resta de les formacions per a buscar fonts de finançament”, ha explicat l’alcalde, que ha apuntat que “buscarem la fórmula per a accedir al 2% cultural que el Ministeri de Transport posa a la disposició del patrimoni històric”, a més “tocarem la porta de la Conselleria de Cultura i la Diputació que té línies directes de restauració”.
“Desitgem que això que s’inicia hui, arribe a bon port”, ha afegit Ruz.


