Obri les seues portes el nou Centre de pernocta per a persones sense llar de la Fundació Conciénciate

Obri les seues portes el nou Centre de pernocta per a persones sense llar de la Fundació Conciénciate

Compta amb 44 places disponibles per a col·lectius vulnerables i ofereix els serveis de sopar, dutxa i lavabo, pernocta, bugaderia, desdejuni i càrrega de dispositius mòbils


L’alcalde, Pablo Ruz, ha acudit al costat de la regidora d’Acció Social, Celia Lastra, a la inauguració del nou centre de pernocta per a persones sense llar posat en marxa per la Fundació Conciénciate i situat al carrer Cañada, número 20 d’Elx.

El president de l’entitat, Gorka Chazarra, ha explicat que es tracta d’un centre de baixa exigència amb 44 places disponibles per a persones sense llar que es troben en situació de carrer o persones l’habitatge de les quals no reuneix les condicions bàsiques d’habitabilitat. Dos d’aquestes places es reserven per a casos d’emergència.

El centre està obert els 365 dies de l’any, de dilluns a diumenge, de 20.00 h a 08.00 h i els qui facen ús d’aquest tindran a la seua disposició els serveis de sopar, dutxa i lavabo, bugaderia (sota reserva), pernocta (sota assignació de plaça), desdejuni i càrrega de dispositius mòbils. A més, els usuaris que ho sol·liciten podran disposar d’una intervenció psicosocial per part del personal tècnic de la Fundació.

Gorka Chazarra espera que el nou centre per a persones sense llar “siga un mitjà i una opció per als qui es troben en situació de vulnerabilitat, que puguen tindre aquest recurs temporal per a intentar revertir la seua situació i treballar en la seua reinserció laboral amb l’equip de treballadors socials i psicòlegs de la Fundació”.

El centre està obert els 365 dies de l’any, de dilluns a diumenge, de 20.00 h a 08.00 h

Per part seua, l’alcalde ha agraït a Conciénciate la seua labor i compromís a l’hora de dur a terme aquesta iniciativa solidària. Accions per les quals l’Ajuntament d’Elx atorgarà a l’entitat la medalla de plata del municipi, un reconeixement que Pablo Ruz assegura que es dona “a una Fundació de la qual ens sentim part i ens sentim orgullosos després del seu treball per la justícia social a la ciutat d’Elx”.

L’Ajuntament d’Elx ha aportat 90.000 euros per a l’adequació del dispositiu, a més destinarà 120.000 euros anuals per a la seua gestió.


 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.