En la lectura del manifest s’ha destacat el compromís amb la construcció d’una ciutat més inclusiva, educadora i culturalment dinàmica
Amb motiu del Dia Internacional de la Ciutat Educadora, que tindrà lloc el dissabte 30 de novembre, hui l’Ajuntament d’Elx ha acollit en el saló de plens la lectura d’un manifest sota el lema “La Ciutat Educadora com a laboratori d’aprenentatges, ciutadania i transformació social” per part de tres alumnes de l’IES Vicente Verdú.
En este manifest s’establix el compromís amb cada intervenció urbana, equipament, programa i servici municipal perquè es convertisquen en ferramentes educatives que ensenyen sobre la història, cultura, valors de la nostra ciutat, i la importància de cuidar la vida i el planeta.
Durant l’acte, s’han entregat els premis a l’elaboració de les maquetes “Construïx la teua ciutat en miniatura”, el Segell Ciutat Educadora a l’Escola d’Educació Viària Pedro Tenza i una menció especial a tres alumnes de l’IES La Foia.
Per part seua, Pablo Ruz, alcalde d’Elx, ha destacat que “és un deure moral que Elx siga una Ciutat Educadora, una ciutat involucrada amb l’educació, i una ciutat pedagògica”.
Per a concloure, s’ha interpretat la cançó de Ciutat Educadora pel professor d’orquestra del conservatori, Alejandro Manzanera, les alumnes de cant, María Insua i Alba Porta, i l’alumna de clarinet, Alba Hernández.
L’Associació Internacional de Ciutats Educadores (AICE), fundada en 1994, és una organització sense ànim de lucre formada per governs locals de tot el món compromesos amb l’educació com a ferramenta de transformació social, que promou l’intercanvi d’idees, reflexions i bones pràctiques.
En l’actualitat pertanyen a aquesta al voltant de 500 ciutats d’una trentena de països amb l’objectiu comú d’aconseguir que la ciutat assumisca la seua funció educadora i d’acostament als ciutadans. El nexe d’unió entre elles es troba en la Carta de Ciutats Educadores que constituïx el full de ruta per a construir ciutats que eduquen al llarg de la vida, amigables, accessibles, dinàmiques, sostenibles, saludables, inclusives, participatives, justes i creatives.