Durant els dos últims anys s’han generat prop de 250 vivendes d’este tipus, 77 en 2023 i 168 l’any següent
L’Ajuntament d’Elx ha duplicat el nombre de llicències de canvi d’ús de locals a vivendes en 2024 respecte a l’any anterior.
Durant els dos últims anys s’han generat prop de 250 vivendes en plantes baixes d’edificis de la ciutat, concretament 77 vivendes en 2023, la gran majoria a partir del tercer trimestre de l’any des de l’inici de l’actual legislatura, i 168 l’any següent, gràcies a que l’Ajuntament ha agilitzat els terminis de concessió d’esta mena de llicències.
El major nombre de llicències que s’han concedit han sigut per a vivendes situades al Pla-Sector V i al barri de Carrús
D’eixes 168 noves vivendes que es van generar en locals situats en plantes baixes durant 2024, el major número d’elles s’han realitzat en les zones del Pla-Sector V i al barri de Carrús.
A més, és una pràctica que no sols està en auge al nucli urbà d’Elx si no també a les pedanies, ja que durant este últim any s’han sol·licitat llicències de canvi d’ús de locals a vivendes en pedanies com ara Torrellano, l’Altet, la Foia, la Marina i els Arenals.
