Les Clarisses acullen este cap de setmana els concerts de Destino Mecano i ABBA Forever dins del cicle Entre Espelmes
Lolita Flores interpreta el monòleg Poncia el divendres 6 de juny a les 20.30 h al Gran Teatre. L’obra, inspirada en el personatge de La casa de Bernarda Alba de Federico García Lorca, planteja una reflexió des de la veu de la criada després del suïcidi d’Adela. Les entrades costen 20 euros, amb descomptes aplicables, i estan disponibles a la taquilla i a vivaticket.es.
El cicle Entre Espelmes continua a Les Clarisses amb els concerts de Destino Mecano el divendres 6 i ABBA Forever el dissabte 7 de juny, tots dos a les 22.00 h. Els espectacles se celebren a l’aire lliure al claustre de l’antic convent en una atmosfera íntima il·luminada per espelmes.
Finalment, del dimecres 4 al diumenge 8 de juny es projecta A Complete Unknown al cine Odeon, amb sessions a les 17.30 i 20.30 h. La pel·lícula, centrada en l’ascens de Bob Dylan en els anys 60, té una duració de 141 minuts. Les entrades costen 3 euros, amb preus especials per a diferents col·lectius.
GRAN TEATRE
Música: Concerts de Fi de Curs del Conservatori Professional de Música d’Elx
Dilluns 26 i dimarts 27 de maig, i dimarts 3 de juny a les 19:00 h
Entrada: gratuïta amb invitacions que són gestionades pel Conservatori
Informació: Concerts de l’Orquestra, Banda, Cor i Conjunts.
Teatre: Poncia, amb Lolita Flores
Divendres 6 de juny a les 20:30 h
Preu: 20 € (descomptes aplicables)
Duració: 90 minuts
Venda d’entrades a la taquilla del Gran Teatre i vivaticket.es
Informació: “Este text està escrit a partir de les intervencions del personatge de Poncia en l’obra de Federico García Lorca. En una anàlisi profunda del personatge, he rescatat les intervencions de Poncia i les he convertides en reflexió, soliloquis, diàlegs amb fantasmes i ombres. D’esta manera, es dona a llum un nou mirar dins de la casa. En l’obra original assistim a una successió de fets que es desenvolupen en orde cronològic. Ací, en esta Poncia, no. Ella parla després del xoc produït pel suïcidi d’Adela. Tot ocorre després de la seua mort. Escoltem la veu de la criada per a il·luminar els racons obscurs de l’obra de Lorca. Poncia parla de suïcidi, llibertat, culpa, classe, educació i sexe. I ho parla amb tota la força d’una veu que ha sigut maltractada i callada. L’ànima de “la Poncia” s’obri per a insistir en la necessitat de transferir als altres la idea d’amar-nos en llibertat”. Luis Luque.
Musical: Saturday Night Disco
Dissabte 7 i diumenge 8 de juny a les 20:00 h
Preu: 38, 42 i 45 € (sense descomptes)
Duració: 120 minuts (amb descans)
Venda d’entrades a la taquilla del Gran Teatre i vivaticket.es
Informació: El major espectacle amb els núm. 1 de la música disco a tot el món. Una megaproducció basada en el moviment musical de la discoteca STUDIO 54 de Nova York, a través del programa de ràdio SATURDAY NIGHT DISCO de l’emissora més important de la ciutat, amb els èxits més influents que revolucionaren les pistes de ball. Un xou amb les cançons que canviaren les tendències, els estils i les modes en tot el globus. Des de Barry White, Donna Summer, Gloria Gaynor, Tina Charles o Bee Gees, fins a Kool & The Gang, Village People, Earth Wind & Fire…
SALA KURSAAL – GRAN TEATRE
Accés des de la Glorieta
Exposició: Diego Velázquez. La Valentia del Pintor
Del divendres 2 de maig al diumenge 29 de juny.
Dimarts a dijous de 10:00 a 14:00 h i de 15:00 a 18:00 h
Divendres i dissabtes de 10:00 a 14:00 h i de 15:00 a 21:00 h
Diumenges i festius de 10:00 a 14:00 h
Dilluns tancat
Accés gratuït
Informació: Amb l’exposició “Diego Velázquez. La valentia del pintor” canviem la manera de veure i sentir l’art. Art inclusiu per a ser gaudit per tots i a través de tots els sentits. Una experiència innovadora en què el visitant podrà sentir, veure, olorar i tocar les obres universals d’este geni de la pintura espanyola. Descobrix Las Meninas, la Venus de l’espill o La rendició de Breda com mai abans ho hagueres imaginat.
L’ESCORXADOR
Teatre/dansa: B.R.O.K.E.N., amb la Cia. Gabriel Almagro
Dissabte 7 de juny a les 21:00 h
Lloc: Espai escènic
Entrada única de 5 € a la venda a la taquilla del Gran Teatre, vivaticket.es i taquilla de L’Escorxador una hora abans de l’espectacle.
LA LLOTJA
Teatre: Las tres hermanas, amb la Companyia Clàssica de Comèdies
Divendres 6 de juny a les 20:00 h
Dissabte 7 de juny a les 21.00 h
Preu: 10 €
Venda d’entrades: vivaticket.es , taquilla del Gran Teatre i a La Llotja una hora abans del començament de l’espectacle.
Teatre/comèdia: Infieles, amb la Companyia Clàssica de Comèdies
Diumenge 8 de juny a les 19.00 h
Preu: 10 €
Duració: 80 minuts
Venda d’entrades: vivaticket.es, taquilla del Gran Teatre i a La Llotja una hora abans del començament de l’espectacle.
Informació: Sonia acudix ràpidament a l’apartament de la seua amiga, la prestigiosa psiquiatra Marta Torres. Marta li conta que Alberto, el marit de Sonia, l’ha abandonada per a anar-se’n a viure amb una altra. I creu saber qui és la tercera en qüestió. A partir d’ací, es desenvolupa una comèdia de ritme vertiginós i farcida de ràpids diàlegs, sospites, traïcions i personatges que es veuen obligats a amagar obscurs secrets i, contradictòriament, a confessar-los en els moments més inoportuns…
CINE ODEON
Filmoteca: A Complete Unknown
Del dimecres 4 al diumenge 8 de juny
Horari especial: 17:30 / 20:30 h
Nacionalitat: Els Estats Units
Duració: 141 minuts
Sinopsi: A Complete Unknown narra l’ascens de Bob Dylan a l’escena musical de Nova York en els anys 60, des dels seus inicis com a jove cantant de folk fins a la seua consagració mundial, i culmina en la seua polèmica actuació de rock elèctric en el Newport Folk Festival de 1965.
Informació general de la filmoteca
Entrada general: 3 €
Dimecres (dia de l’espectador): 1,50 € (gratis amb la targeta daurada de l’Ajuntament)
Dijous: gratis per a estudiants de secundària, batxillerat i de la Universitat d’Elx menors de 30 anys (acreditant-ho amb el carnet del centre educatiu).
Filmoteca en VOSE: dijous, en les projeccions de les 20.00 i 22.30 h, la pel·lícula serà en versió original subtitulada.
Informació i venda d’entrades en vivaticket.es i taquilla del cine Odeon, 45 minuts abans de cada sessió.
Cineclub Luis Buñuel: Mi única familia
Divendres 6 de juny a les 17:30 i 20:00 h VOSE
Nacionalitat: Regne Unit
Duració: 97 minuts
Sinopsi: Pansy enfronta la vida com una lluita constant, marcada pel dolor físic i mental. La seua relació amb el món es basa en la confrontació, discutint amb tots al seu voltant. El seu marit, Curtley, no sap com tractar-la, i el seu fill, Moses, viu aïllat, caminant sense rumb. Només la seua germana Chantelle l’entén i li brinda suport.
Informació general del Cineclub Luis Buñuel:
Entrada general: 5 €
Socis del cineclub: accés amb la targeta semestral.
Venda d’entrades en www.lomasticket.es i taquilla del cine Odeon.
Informació i inscripcions al Cineclub en www.cineclubluisbunuel-elche.com i cine Odeon els dies de les sessions.
LES CLARISSES
Concert Entre Espelmes: Destino Mecano
Divendres 6 de juny a les 22:00 h
Preu: 7 €
Venda d’entrades en la taquilla del Gran Teatre i vivaticket.es
Concert Entre Espelmes: ABBA Forever
Dissabte 7 de juny a les 22:00 h
Preu: 7 €
Venda d’entrades a la taquilla del Gran Teatre i vivaticket.es
Exposició: Palestina Esperanza de Paz
Del dissabte 7 al diumenge 15 de juny
Inauguració: 7 de juny a les 11:00 h
Horari: De dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h. Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h
Informació: «Este testimoni visual es compon de xicotets grans instants que capturen l’essència del que vam veure, sentir i viure un grup de voluntaris a Palestina. T’invitem a mirar més enllà de les imatges, a unir-te a nosaltres per a, junts, construir pau i celebrar la vida». Càritas Interparroquial d’Elx.
BARRIS I PEDANIES
LA BAIA. PLAÇA DE LA PRIMAVERA
Jocs infantils tradicionals gegants: Babú animaciones
Divendres 6 de juny a les 18:00 h
LA FOIA. PLAÇA DEL GALL
Espectacle infantil: A jugar, amb la Cia. Trébol Teatre
Divendres 6 de juny a les 18:00 h
MATOLA. CC. VERGE DEL CARME – ANTIGUES ESCOLES
Monòleg: Cia. Magma Comedy
Divendres 6 de juny a les 21:30 h
TORRELLANO BAIX. CENTRE CÍVIC
Contacontes infantil: Rosa Gracia
Dissabte 7 de juny a les 11:00 h
JUBALCOI – LES SALADES. CENTRE CÍVIC – ANTIGUES ESCOLES
Teatre: L’Avaro, de Molière, amb la Cia. Melpómene Teatro
Dissabte 7 de juny a les 20:00 h
LA GÀL·LIA. CENTRE CÍVIC
Humor / monòleg: Magma Comedy. Fran Fernández
Dissabte 7 de juny a les 21:30 h
EL PLA – SECTOR V. PLAÇA SALVADOR ALLENDE
Concert: Mr. Hyde dúo
Dissabte 7 de juny a les 22:00 h
ORDE TERCER
Exposició: En el silenci, de Pau Pellín
Del divendres 9 de maig al diumenge 15 de juny de 2025
Inauguració: divendres 9 de maig a les 19:00 h
Horari: de dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h.
Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h
Informació: En el silenci és una exposició que sorgix del diàleg de les obres amb la sala, la Capella de l’Orde Tercer Franciscà d’Elx, un xicotet temple del segle XVIII annex a l’antiga església de Sant Josep on els seglars podien reunir-se per a l’oració sense causar molèsties als frares.
El silenci, doncs, és un requisit indispensable per a la introspecció i el recolliment i és precisament eixa necessitat de calma la que buscarà rescatar esta mostra composta per una dotzena de grans obres en paper que penjaran en les parets de la Capella durant el mes de maig.
Unes deu esglésies dessacralitzades, amb altars buits i sense cap humanitat, conversen amb l’espai buit de la Capella, multiplicant en un curiós joc d’espills la quietud i el silenci.
La sèrie, realitzada i presentada per la pintora noveldense Pau Pellín (1973), naix a partir de la lectura d’un xicotet relat de Jorge Luis Borges, La Biblioteca de Babel, que dona nom a cada un dels quadres que la componen.
Les biblioteques que formaran part de la mostra En el silenci són construccions, estructures arquitectòniques i esglésies els altars de les quals han sigut dessacralitzats i al voltant dels quals s’alcen llibreries l’extensió de les quals aparenta ser infinita.
En el silenci, llavors, ens convida a reparar el sentit d’antigues arquitectures destinades a ser aquells espais resguardats del soroll, llocs on preservar la calma, que convertixen la immobilitat, la lentitud i l’assossec en reivindicació i dret fonamental enfront del bullici i l’estrèpit de la societat moderna.
Pau Pellín
LLOTJA MEDIEVAL
Exposició: Treballs d’alumnes de l’Escola de Pintura de l’Hort del Xocolater
Del dissabte 31 de maig al diumenge 15 de juny de 2025
Inauguració: dissabte 31 de maig a les 12:00 h
Horari: de dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h
Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h
Informació: Organitza l’Escola de Pintura de la Fundació Mediterráneo.
MACE – SALA D’EXPOSICIONS TEMPORALS
Exposició: Estadis Conscients, Episodis Quotidians, de Moisés Gil
Del divendres 25 d’abril al diumenge 24 d’agost
Horari: de dimarts a dissabte de 10.00 a 14.00 h i de 15.00 a 18.00 h
Diumenges i festius de 10.00 a 14.00 h
Informació: Moisés Gil és un reconegut escultor, catedràtic del Departament d’Escultura de la Facultat de Belles Arts de Sant Carles (Universitat Politècnica de València).
En aquesta exposició proposa una reflexió escultòrica sobre la fragilitat de l’ésser humà en la quotidianitat contemporània.
Com ell mateix diu: “Evite allò grandiloqüent per a detindre’m en allò quotidià, en allò que afecta l’ésser humà des del més íntim i personal.
Les meues figures tenses, de musculatura marcada, simbolitzen eixe esforç continu al qual estem sotmesos cada dia”.
HORT DELS PONTOS
Les séquies a Pontos
Dissabte 7 de juny de 2025 de 10:00 a 14:00 h
Taller d’elaboració de vaixells amb fulles de canya i tabales per a jugar a les séquies
Impartit per RequeteARTE
Torns: 10:00 / 11:00 / 12:00 / 13:00 h
Taller de terrisseria per adults
Impartit per RequeteARTE
Torns: 10:00 / 12:00 h
Inauguració de la projecció “Pascual García i la Casa de l’Hort dels Pontos”
Produït pel Museu Escolar de Puçol
Informació en pontos@museopusol.com i en els telèfons 965 938 982 / 984 / 985 / 986
