Comença l’última fase de renovació del clavegueram del carrer Antonio Machado

Comença l’última fase de renovació del clavegueram del carrer Antonio Machado

L’actuació d’Aigües d’Elx entre els carrers Vicente Alonso Pérez i Antonio Pascual Quiles tindrà una inversió de 458.696 euros


Esta setmana s’han iniciat els treballs de renovació de l’última fase de renovació del clavegueram del carrer Antonio Machado, des del carrer Antonio Pascual Quiles en direcció a Vicente Alonso Pérez.

En esta fase s’executarà un nou col·lector principal de 243 metres, amb diàmetres variables per a optimitzar el desaigüe segons el pendent de cada secció. A més, es renovaran les connexions de sanejament i s’instal·laran embornals d’alta capacitat amb reixa en substitució dels existents. El projecte comprén també la construcció de dos ramals laterals de 8 metres de longitud.

Amb la renovació del clavegueram s’evitaran enfonsaments de la via pública i humitats en els soterranis, i a més es millorarà la capacitat hidràulica en duplicar la capacitat d’evacuació d’aigües pluvials de la zona.

Així mateix, el col·lector se situarà davall de la calçada en lloc de les voreres com ocorre actualment, per a evitar els danys ocasionats per les arrels dels arbres o pel fet de coexistir altres serveis davall les voreres, com ara la xarxa de fibra, energia, gas o aigua. L’obra contempla també la reposició de 2.851 metres quadrats de calçada i s’ampliaran les places d’aparcament en duplicar-se l’estacionament en bateria.

Amb estos treballs s’evitaran enfonsaments de la via pública i humitats als soterranis, a més de millorar la capacitat hidràulica en duplicar la capacitat d’evacuació d’aigües pluvials de la zona

La renovació de la xarxa de sanejament del carrer Antonio Machado culminarà aproximadament a finals de setembre de 2025. L’obra, amb un termini d’execució de 4 mesos, dona continuïtat a la primera fase compresa entre els carrers Antonio Pascual Quiles i Capità Baltasar Tristany, que va finalitzar en octubre de 2024 amb una inversió de 376.137 euros.

Ambdós fases permetran duplicar la capacitat de drenatge del carrer i solucionar els problemes derivats de l’envelliment de la xarxa de clavegueram i de la seua ubicació sota les voreres.


Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.