Un total de 54 empreses formen part com a proveïdores del Sistema Dinàmic d’Adquisició (SDA), que permet reduir els terminis en l’adjudicació de projectes
L’Ajuntament d’Elx, a través de l’àrea de Contractació, ha posat en marxa per primera vegada el Sistema Dinàmic d’Adquisició (SDA), que permetrà agilitzar i reduir els terminis en la contractació pública i evitar l’emissió de factures. Este nou procediment electrònic possibilita l’adquisició recurrent d’obres, serveis i subministraments en determinades categories.
El regidor de Contractació, Claudio Guilabert, ha anunciat que un total de 54 empreses s’han presentat com a proveïdores de l’Ajuntament i ja formen part del SDA després de revisar-se el compliment dels criteris tècnics. Així, ha apuntat que, gràcies a este nou sistema, el termini d’adjudicació de contractes inferiors als 60.000 euros serà de 5 dies i, si superen esta quantitat, passarà d’una mitjana de 3-4 mesos a només 1 mes.
Este nou sistema està destinat a la redacció de projectes, estudis, informes, direcció d’obra, execució i servei de coordinació de seguretat i salut. D’esta manera, “a partir d’ara podrem acudir a esta llista de proveïdors per a l’adjudicació de determinats projectes, en funció de les necessitats”.
L’objectiu és estendre’l a altres departaments municipals per a la compra de subministraments o materials o la realització d’esdeveniments festius o culturals.
El termini de vigència és de 10 anys, amb un valor aproximat anual d’1,5 milions d’euros. Segons Guilabert, este és el primer SDA implantat a l’Ajuntament d’Elx, però l’objectiu és estendre’l a altres departaments municipals per a la compra de subministraments de materials o la realització d’esdeveniments festius o culturals.
“Era un objectiu que ens vam marcar com a govern municipal: eliminar les factures i agilitzar la contractació, i anem pel bon camí; apostem per una administració del segle XXI”, ha afegit.
