L’alcalde Pablo Ruz assegura que els projectes estratègics de la ciutat, valorats en 12 milions d’euros, continuaran avant amb recursos propis malgrat quedar en “reserva”
L’Ajuntament d’Elx ha anunciat que presentarà un recurs contra la resolució provisional dels fons europeus EDIL (Estratègia de Desenvolupament Integral Local), després de quedar els seus projectes en situació de reserva. L’alcalde, Pablo Ruz, ha qualificat la decisió “d’arbitrària i injustificable” i ha confirmat que el govern municipal exigirà conéixer els criteris de baremació utilitzats pel Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana.
“La nostra perplexitat és absoluta i també la nostra unitat amb altres municipis afectats com Alacant, Oriola i Múrcia. Anem a recórrer perquè considerem que ací hi ha hagut una decisió arbitrària, que no entenem i que és insòlita”, ha assenyalat Ruz, qui ha avançat que Elx presentarà les al·legacions i esperarà resposta en el termini de deu dies fixat.
La proposta de l’Ajuntament d’Elx incloïa cinc grans projectes per un valor global de 20 milions d’euros, dels quals 12 milions es preveien finançar amb fons europeus i 8 milions amb aportació municipal. Entre ells es troba el projecte Jayton, que contempla noves oficines municipals, un auditori de 400 places i un aparcament de 240 vehicles i que ascendeix a més de 12 milions d’euros. També s’incloïen les actuacions als mercats de la plaça Madrid i plaça Barcelona, l’adquisició d’autobusos elèctrics destinats a reforçar les principals línies de transport, la renaturalització de patis escolars als col·legis Ausiàs March i Casablanca i un projecte de digitalització dirigit a millorar la gestió de la mobilitat.
L’alcalde ha subratllat que “tots estos projectes continuen avant amb o sense finançament europeu, amb o sense la col·laboració del Govern d’Espanya. Són compromisos irrenunciables, i el més important, Jayton, ja està en licitació i pagat amb fons municipals”, ha recalcat.
Així mateix, Ruz ha denunciat la desigualtat territorial en el repartiment de les ajudes. “Si han vist la resolució, Andalusia percep 735 milions d’euros mentre que la Comunitat Valenciana amb prou faenes 94. Hi ha moltes respostes que necessitem i moltes preguntes que fer”, ha assenyalat.
