L’Associació de Diabetis d’Elx i Comarca i l’Ajuntament organitzen taules informatives, activitats saludables i tallers en col·laboració amb entitats sanitàries
Elx se suma un any més a la celebració del Dia Mundial de la Diabetis, que se commemora cada 14 de novembre en honor al naixement de Sir Frederick Banting, codescobridor de la insulina.
Durant tres dies, del 14 al 16 de novembre, l’Associació de Diabetis d’Elx i Comarca, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Elx, desenvoluparà un complet programa d’activitats d’educació, prevenció i sensibilització sobre esta malaltia.
La regidora d’Acció Social, Celia Lastra, ha destacat que “esta commemoració adquireix un significat especial a la nostra ciutat gràcies a la tasca incansable de l’associació, que des de fa més de 15 anys organitza activitats per a sensibilitzar, educar i donar suport a les famílies”.
Lastra ha convidat la ciutadania a “acostar-se al Centre de Congressos este diumenge i participar en la jornada de portes obertes per a conéixer la gran tasca que duen a terme, basada en la difusió i conscienciació sobre la diabetis”.
Per la seua part, María Pizano, presidenta de l’Associació de Diabetis d’Elx i Comarca, ha explicat que “encara que concentrem les nostres activitats estos dies, la nostra tasca és contínua durant tot l’any”.
En este sentit, ha detallat que el programa inclou taules informatives i de detecció precoç el divendres 14 a l’Hospital General i a l’Hospital del Vinalopó, de 10.00 a 13.00 hores; i el dissabte 15, al costat del Mercat Provisional, amb la col·laboració de l’Escola d’Infermeria del CEU, els estudiants de la qual realitzaran controls gratuïts.
Diumenge 16, el Centre de Congressos Ciutat d’Elx acollirà la jornada central amb associacions, tallers infantils, activitats d’educació física i un acte principal a les 11.30 hores, centrat en l’alimentació i el benestar com a pilars fonamentals en la prevenció i el control de la diabetis.
Actualment, més de 370.000 persones a la Comunitat Valenciana reben tractament farmacològic per diabetis, i s’estima que un 14 % encara no està diagnosticat. Per això, estes activitats són essencials per a promoure la detecció primerenca i fomentar hàbits de vida saludables.

