Una inversió de més de 200.000 euros que renovarà un total de huit illetes en un dels principals accessos a la ciutat
L’Ajuntament d’Elx ha iniciat l’adequació paisatgística de huit rotondes illetes situades en la ronda Oest (CV-84), en les interseccions amb els carrers Alaior, Jacarilla i Rojales. La intervenció, adjudicada a l’empresa STV Gestión per un import de 212.150 euros, compta amb un termini d’execució de tres mesos i permetrà transformar per complet un dels punts d’entrada més transitats del municipi.
L’alcalde, Pablo Ruz, ha assenyalat que es tracta de “un projecte molt important” ja que este entorn, clau en l’accés al nou pavelló adaptat, al centre comercial l’Aljub i a barris com el Toscar o Carrús, “no havia rebut cap inversió des de fa quasi 20 anys i gràcies a esta actuació transformarem completament la imatge d’esta entrada a Elx”.
La intervenció inclou noves plantacions, paviments decoratius i un sistema de reg subterrani per a optimitzar l’ús de l’aigua
Els treballs contemplen la plantació de gespa natural amb sistema de reg subterrani en les tres raquetes situades al sud-est, al costat de vegetació autòctona adaptada al clima. En la resta d’illetes es combinaran paviments texturats, graves ornamentals i diferents espècie arbòries i arbustives respectant en tot moment les palmeres existents.
Ruz ha subratllat que l’objectiu és “generar un espai molt més bell i adequat a l’entorn” especialment en una via per la qual accedixen a Elx milers de vehicles procedents del nord de la província i del Vinalopó. A més, ha avançat que en els pròxims mesos s’actuarà també en altres illetes situades cap a la carretera de Crevillent i s’abordarà la millora de la il·luminació amb tecnologia led, així com la reordenació del trànsit en la rotonda de l’Aljub que arribarà este 2026.
