El 16 de març comença el termini per a sol·licitar les ajudes al pagament del rebut de l’aigua

El 16 de març comença el termini per a sol·licitar les ajudes al pagament del rebut de l’aigua

El Fons Social de l’Aigua té una partida de 450.000 euros amb l’objectiu d’alleujar el cost del rebut a les famílies amb majors dificultats econòmiques

 


La Junta de Govern Local de l’Ajuntament d’Elx ha aprovat els criteris d’una nova convocatòria del Fons Social de l’Aigua per import de 450.000 euros, amb l’objectiu d’alleujar el cost del rebut de l’aigua a les famílies amb majors dificultats econòmiques. El termini de sol·licitud d’estes ajudes s’inicia dilluns que ve 16 de març i es prolongarà fins al 29 de maig.

L’edil d’Acció Social, Celia Lastra, ha explicat que la bonificació tindrà una duració de tres anys des de l’aprovació de la sol·licitud, sempre que es mantinguen les circumstàncies que van donar origen a la concessió. D’esta manera, “es pretén simplificar els tràmits administratius i evitar que els ciutadans hagen de sol·licitar esta ajuda cada any”.

Les ajudes al Fons Social de l’Aigua es poden sol·licitar a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Elx o de manera presencial en qualsevol oficina de l’OMAC. En 2025 es van rebre 10.795 sol·licituds, prop de 1.000 més que l’any anterior, de les quals s’han estimat favorablement un total de 8.804.

La Junta de Govern Local aprova l’inici de l’expedient del contracte d’obres d’adequació de vials i aparcaments per valor d’1 milió d’euros

L’obtenció d’estes ajudes és compatible amb ser beneficiari d’alguna de les tarifes socials disponibles a Elx. Entre les tarifes disponibles es troben la bonificada per a famílies nombroses, persones pensionistes per jubilació o invalidesa o víctimes de violència de gènere i una tarifa especial per a vivendes socials destinades a acolliment.

Lastra ha recordat que l’empresa Aigües d’Elx destina una partida específica per a bonificar el rebut de l’aigua des de l’any 2012, que s’ha incrementat de manera progressiva des de la quantitat inicial de 100.000 euros fins als 450.000 euros actuals, dins del compromís social amb les persones que més ho necessiten.

En la reunió d’este dijous també s’ha aprovat l’inici de l’expedient per a l’adjudicació del contracte d’obres d’adequació de vials i aparcaments en el terme municipal, que inclou calçades i voreres dels carrers i camins, aparcaments en superfície, esplanades i altres zones lliures. El pressupost base de licitació és d’1 milió d’euros i el termini d’execució és d’1 any o fins a la liquidació del pressupost.

La portaveu de la Junta de Govern Local, Inma Mora, ha assenyalat que també s’ha aprovat l’inici de l’expedient de licitació del contracte de subministrament d’armes curtes per a la Policia Local d’Elx. L’objectiu és l’adquisició i subministrament de 361 armes curtes tipus pistola semiautomàtica durant un termini de 4 anys i un pressupost base de licitació de 306.990 euros.

D’altra banda, s’han aprovat diversos convenis de col·laboració amb entitats socials i culturals del municipi. Amb la Societat Musical Banda de Música de la Marina, per 12.000 euros; amb la Fundació de la Comunitat Valenciana Obra Social de Caixa Mediterrani per a l’organització de la 49 edició del Festival de Cinema d’Elx, 15.000 euros; amb la Fundació de la Comunitat Valenciana Projecte Puçol per a l’Educació i la Cultura, per a la gestió del Museu Escolar de Puçol i la Casa-Museu Hort dels Pontos, 190.000 euros.

El conveni amb l’Associació Cultural La Música del Cel, per import de 10.000 euros; amb l’Associació de Dones Afectades per Càncer de Mama d’Elx i Comarca (*AMACMEC), per a desenrotllar el Projecte “Molt per Viure”, 15.000 euros; amb la Federació d’Associacions Veïnals d’Elx per a fomentar la participació ciutadana en el municipi, 18.000 euros; amb l’Associació de Persones amb Diversitat Funcional Cognitiva (*ADIPSI), per a desenrotllar el “Programa d’ocupació amb suports per a persones amb diversitat funcional cognitiva”, 4.000 euros.

Així mateix, amb l’Associació INTEGRA-T, per a desenrotllar el “Programa de formació i orientació laboral amb persones amb diversitat funcional intel·lectual”, 10.000 euros; amb l’Associació de Persones Sordcegues de la Comunitat Valenciana (*ASOCIDE CV), per a desenrotllar el programa “Servici de Treball Social per a *ASOCIDE CV en la localitat d’Elx”, 5.000 euros.


Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.