També s’obsequiarà amb els rams el president del Govern i la Generalitat, membres del Consell, el president de la Diputació, els bisbes de la diòcesi Oriola-Alacant i Solsona, l’alcalde de Jaca i, com a novetat, les alcaldesses de Santa Pola i Crevillent i el director de l’EUIPO
L’Ajuntament d’Elx ha complit amb la tradició anual en els dies previs a la Setmana Santa i ha presentat este dimecres les palmes blanques que s’enviaran a les diferents autoritats amb motiu de la celebració del Diumenge de Rams, Festa d’Interés Turístic Internacional des de 1997.
L’alcalde, Pablo Ruz, acompanyat de l’edil de Cultura, Irene Ruiz, ha acudit a l’hort de Sant Plàcid a la presentació de les palmes blanques elaborades cada any, i des de fa dècades, per la família Serrano Valero. “Gràcies a la família Serrano Valero per este retaule de bellesa, de tradició i de mans que fan estes obres d’art”, ha assenyalat Ruz, que ha apuntat que “un any més complim amb la tradició que és eixe fil invisible que ens comunica amb el passat i ens projecta cap al futur i ho fem amb moltíssim orgull”.
En concret, l’Ajuntament envia enguany palmes arrissades per primera vegada al Papa Lleó XIV, amb una gran creu en la cúspide que presidirà la plaça de Sant Pere com a símbol del món cristià, i al president del Govern, Pedro Sánchez. També a la Reina Letizia, amb un colom de la pau “que tant necessita este món”, a més de les que s’envien al bisbe de la Diòcesi Oriola-Alacant, José Ignacio Munilla i el bisbe de Solsona, l’il·licità Francisco Conesa.
Enguany, com a novetat, també s’envien arrissades a l’alcaldessa de Santa Pola, Loreto Serrano, i a l’alcaldessa de Crevillent, Lorda Aznar, a més del director de l’EUIPO, João Negrão. “És una proposta bonica que els tres municipis de la comarca del Baix Vinalopó compten amb palmes blanques, unida a la del president de l’EUIPO perquè s’exhibisca per primera vegada en este espai”.
L’exposició dels rams del concurs d’artesania es realitzarà per primera vegada en el Saló de Plens este dissabte de 12.00 a 14.30 i de 16.30 a 21.00 hores
Així mateix, s’envien palmes blanques llises al Rei Felip VI; a la Reina Sofia; a l’alcalde de Jaca, Carlos Serrano, ciutat agermanada amb Elx; a tots els membres del Consell i al president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez.
Ruz ha afirmat que “esta tradició de l’enviament de les palmes va començar en els anys 50 i gaudix d’una extraordinària salut, unes peces que són una obra d’art i que porten el nom d’Elx a tots els racons del món catòlic”.
D’altra banda, l’alcalde ha anunciat que enguany l’exposició de les palmes blanques participants en el concurs d’artesania tindrà lloc per primera vegada en el Saló de Plens, “per ser l’espai institucional i civil més noble de la ciutat i el millor lloc per a exhibir estos rams”. L’accés a tots els il·licitans es realitzarà des de l’arc de l’Ajuntament este dissabte de 12.00 a 14.30 i de 16.30 a 21.00 hores. El lliurament de premis se celebrarà a les 19.30 hores.
L’artesana de la palma Paqui Serrano ha afirmat que “és un orgull i una responsabilitat realitzar estes peces”. Així, ha indicat que enguany ha sigut un repte la palma arrissada del Papa Lleó XIV amb la gran creu en la cúspide, “però es lluirà molt més”.
A més, ha assenyalat que l’elaboració d’esta mena de palmes arrissades suposa al voltant d’una setmana de treball entre 4 persones i les més laborioses són les del Papa i la Reina Letizia.
Les palmes blanques partixen des d’Elx humitejades en aigua i sofre, embolicades en plàstic i dins d’una armadura de fusta perquè no patisquen cap mal degut a la seua fragilitat.
