L’Ajuntament complix amb les regles de gasto, manté el deute real en un 13% i supera els índexs màxims d’inversió pública
L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha presentat la liquidació del pressupost municipal de 2025, que llança el romanent més alt de la història del municipi, amb un total de 32.766.524 euros. Segons Ruz, és un resultat que “procedix principalment de l’estalvi en diferents partides pressupostàries i de les rebaixes obtingudes en els processos de licitació”. El document ja ha sigut remés al Ministeri d’Hisenda i serà aprovat en el pròxim ple municipal del mes de març.
“Estem en estabilitat pressupostària, tenim un romanent inèdit, complim amb el sostre de gasto i tenim uns índexs màxims en inversió pública” ha destacat l’alcalde qui, a més, ha apuntat que “estem complint i estem molt satisfets amb estes dades”.
Quant a l’estabilitat pressupostària, el resultat consolidat de l’Ajuntament i els seus organismes dependents llança un superàvit de 238.000 euros, complint amb les regles fiscals establides pel Ministeri. En concret, Visitelche registra un superàvit de 208.000 euros, Mevesa de 21.470 euros i l’Ajuntament de 8.109 euros, mentres que PIMESA presenta els seus comptes de manera independent i Aigües d’Elx funciona com a empresa mixta.
L’alcalde, Pablo Ruz, ha mostrat la seua satisfacció i ha destacat que el resultat consolidat de l’Ajuntament i els seus organismes llança un superàvit de 238.000 euros
Per part seua, el vicealcalde i regidor d’Estratègia Municipal, Francisco Soler, ha detallat que “l’Ajuntament ha complit també amb la regla de gasto durant l’exercici 2025 ja que el límit establit era de 223 milions d’euros i hem gastat 222 milions, en el gasto computable a la regla”.
Respecte a l’endeutament municipal, Soler ha assenyalat que el deute oficial se situa en el 25,99%, encara que el deute real amb entitats bancàries és del 13,07%, “cosa que reflectix un nivell d’endeutament molt contingut en relació amb el volum d’inversió que està realitzant este govern municipal”.
En este sentit, ha explicat que aproximadament la mitat dels préstecs sol·licitats encara no s’han utilitzat, la qual cosa suposa més de 30 milions d’euros disponibles. Per això, el vicealcalde ha avançat que “no sol·licitarem la quantitat del préstec que reflectixen els pressupostos”.
A més, l’Ajuntament seguirà la mateixa línia aplicada l’any passat per a l’ús dels romanents. Així, “en els projectes inicialment finançats mitjançant préstec, es realitzarà una amortització anticipada i farem un canvi de finançament per a utilitzar el romanent” ha assegurat Soler.
La tercera tinenta d’alcalde, Aurora Rodil, ha assenyalat que l’objectiu del govern municipal ha sigut continuar transformant la ciutat amb prudència i responsabilitat en la gestió econòmica. “Este govern ha demostrat que pot invertir, mantindre el caràcter social de les seues polítiques i al mateix temps tindre uns comptes sanejats, tal com ens vam comprometre”, ha afirmat.
Rodil ha assenyalat que “estos resultats són un aval per a continuar treballant per les persones, per tots els barris i per les pedanies perquè la ciutat seguisca en peus i transformant-se”.
Finalment, l’alcalde ha subratllat que “estem en un molt bon moment per a Elx amb màxims en inversió, amb baixada d’impostos i amb el compliment de les regles fiscals”. A més, ha avançat que “la inversió en obra pública a Elx supera ja els 100 milions d’euros esta legislatura”.
