La Xarxa de Biblioteques Municipals posa en marxa el projecte Lectura Fàcil

La Xarxa de Biblioteques Municipals posa en marxa el projecte Lectura Fàcil

L’objectiu és promoure i garantir el dret a la lectura a tots els usuaris a través de llibres adaptats perquè s’entenguen amb facilitat


La Xarxa de Biblioteques Municipals ha posat en marxa el projecte ‘Lectura Fàcil’ per a promoure i garantir el dret a la lectura i l’accés a la informació per a totes les persones.

L’edil de l’àrea, Loli Serna, ha assenyalat que l’objectiu d’esta iniciativa és fer de totes les biblioteques del nucli urbà i les pedanies “espais més accessibles a nivell cognitiu a través de col·leccions de llibres adaptades en lectura fàcil perquè totes les persones puguen llegir i entendre estos exemplars amb facilitat”.

Este tipus de llibres estan dirigits a tots els usuaris de les biblioteques municipals, però especialment a persones amb discapacitat intel·lectual; xiquets amb dificultats de comprensió lectora, trastorns d’aprenentatge o dislèxia; persones majors amb dificultats lectores; migrants amb baix domini de l’idioma; persones amb baix nivell d’alfabetització o públic general que es beneficie de lectura clara i accessible.

La iniciativa es dirigix especialment a persones amb discapacitat intel·lectual, majors, xiquets amb dificultats de comprensió i trastorns d’aprenentatge o migrants amb baix domini de l’idioma

Actualment, les biblioteques municipals compten amb més de 200 exemplars de lectura fàcil per a públic infantil i adult, en valencià i castellà, tant de literatura com de matèries i coneixements. Tots compten amb un distintiu blau perquè siga recognoscible per l’usuari. A més, ja es disposa de 2 butlletins (un infantil i un altre d’adults) situats en tots els taulells de les biblioteques, on podran conéixer d’una ullada totes les publicacions en lectura fàcil.

Segons Serna, el compromís és que el 20% dels llibres adquirits anualment per part de les biblioteques siguen de lectura fàcil.

Fins ara la iniciativa ha tingut un gran acolliment per part dels usuaris i només esta setmana se n’ha prestat el 30%. Els préstecs responen als següents perfils: llibres infantils-juvenils per a xiquets i personal docent i llibres d’adults, principalment a persones majors, en menor mesura persones amb diversitat funcional i estrangers que estan aprenent una de les nostres llengües oficials a la Comunitat Valenciana.

Per part seua, l’edil de Discapacitat, María Bonmatí, ha destacat el compromís d’este Ajuntament de “continuar treballant amb la mateixa il·lusió, amb l’objectiu que Elx siga un referent en accessibilitat i inclusió.

En este sentit, ha indicat que este dimecres amb motiu de la celebració del Consell Municipal de la Discapacitat s’explicarà als representants de les entitats el funcionament del nou projecte de Lectura Fàcil.

A més, ha recordat que Elx disposarà d’un pla municipal d’accessibilitat universal que abaste tots els àmbits i on participen les diferents regidories de manera transversal.


Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.