.
L’esdeveniment es trasllada al Passeig de l’Estació davant l’augment de participació i espai expositiu
L’Ajuntament d’Elx, a través de la Regidoria de Comerç, ha presentat la programació de la Fira del Llibre 2026, que se celebrarà del 17 al 19 d’abril i que enguany canvia la ubicació al Passeig de l’Estació a causa del creixement experimentat en edicions anteriors.
L’edil de l’àrea, Caridad Martínez, ha explicat que el trasllat respon a la necessitat de comptar amb “un espai més ampli que permeta acollir millor participants i visitants” i ha destacat que per la fira passaran més de 120 autors i que s’han programat més de 200 firmes de llibres al llarg del cap de setmana.
En esta edició, participen un total de 15 llibreries: Ali i Truc, CopiCarrús, L’Extrem, El Salvador, Séneca Jove, Papelería Alcudia, Campusprint Papelería Librería, Librería Punto y Coma, La Pulga, Diógenes Literario, Santos, Monografic Comics/Frikimasters, Frikimon, Librería la Manzanera i Seneca. A més, participen les associacions Literaturelx, Lletra Violeta i Escriptors en la seua Tinta i, com en anys anteriors, la fira comptarà amb una carpa de Biblioteques Municipals.
Hi ha programades més de 200 firmes de llibres i hi participarà una quinzena de llibreries i tres associacions
Entre els autors convidats figuren noms destacats del panorama nacional i internacional com Gerónimo Stilton i Jordi Sierra i Fabra per al públic més jove, o autors de la talla de Juan Tallón, Jorge Molist, Miguel Gane, Manuel Vilas, Víctor del Árbol, Alejandro Palomas, Rosario Raro o Pablo Maurette, entre molts altres. A més, tornaran autors que ja van ser protagonistes en anteriors edicions com Lorena Gascón, coneguda en xarxes socials com @lapsicologajaputa.
La gerent de Diecisiete Musas, empresa organitzadora de l’esdeveniment, Marina Vicente ha assenyalat que “la fira continua creixent any rere any gràcies al bon acolliment del públic i al suport al xicotet comerç local” i ha posat en valor que cada vegada són més les llibreries que se sumen a esta iniciativa.
La fira comptarà a més amb literatura en valencià, sessions de poesia, activitats infantils i una distribució renovada del recinte per a optimitzar el desenrotllament de totes les activitats programades.
La inauguració oficial d’esta edició de la Fira del Llibre en el Passeig de l’Estació serà el divendres 17 d’abril a les 18.00 hores, mentres que el tancament serà el diumenge 19 a les 14.00 hores.
