Els regidors d’Urbanisme dels dos municipis acorden promoure la connexió dels principals eixos econòmics, estacions de tren, aeroport i universitats
Els ajuntaments d’Elx i Alacant han acordat promoure de manera conjunta el desenrotllament d’una línia de transport públic d’alta capacitat entre els dos municipis i unir forces en la proposta d’ampliació del tram interurbà de l’A-70 a tres carrils per a afavorir la mobilitat entre els dos municipis.
Estes actuacions s’han posat sobre la taula en una reunió celebrada a Alacant, a la qual han assistit el regidor d’Urbanisme d’Alacant, Antonio Peral; el vicealcalde i regidor d’Estratègia Municipal, Hisenda i Urbanisme d’Elx, Francisco José Soler Obrero, i tècnics dels dos ajuntaments.
“La relació entre Alacant i Elx i el treball col·laboratiu per a desenrotllar estratègies conjuntes quant a mobilitat, desenrotllament econòmic, dotacions i formació superior passen pel seu millor moment i els dos consistoris estem decidits a potenciar l’àrea funcional Alacant-Elx com a motor social, econòmic i cultural de l’entorn metropolità”, ha assenyalat el regidor Antonio Peral, que ha destacat que “el desenrotllament d’una mobilitat sostenible i eficient entre els dos municipis és fonamental per a l’èxit d’estes estratègies”.
Segons l’edil de l’àrea, Francisco Soler, esta connexió d’alta capacitat “permetrà avançar cap a una mobilitat més eficient, sostenible i competitiva per a facilitar els desplaçaments diaris de milers de persones”
El vicealcalde i regidor d’Urbanisme d’Elx, Francisco José Soler Obrero, ha incidit en el fet que “Alacant i Elx formen el principal eix econòmic, universitari i empresarial de la província i necessiten infraestructures concordes a la seua realitat actual. Esta connexió d’alta capacitat permetrà avançar cap a una mobilitat més eficient, sostenible i competitiva, per facilitar els desplaçaments diaris de milers de persones”.
En este sentit, de la trobada han eixit propostes molt concretes que l’Ajuntament d’Alacant s’ha compromés a plasmar en l’esborrany del Pla General Estructural (PGE) i en el Pla de Mobilitat Urbana i el d’Elx a traslladar-lo al seu planejament i proposar-lo de manera conjunta a la Generalitat.
La principal n’és la creació d’una línia de transport públic d’alta capacitat que connecte els dos municipis i enllace dotacions de mobilitat, econòmiques i de formació estratègiques com són l’Estació Intermodal d’Alacant i l’Estació d’Elx, l’aeroport, les àrees industrials, IFA, la UA i la UMH.
Esta línia afavoriria la mobilitat sostenible entre els dos municipis, connectaria punts d’interés i es complementaria amb la proposta conjunta perquè l’A-70 s’amplie a tres carrils en el tram interurbà, com ja planteja Alacant en el seu esborrany de PGE, la qual cosa agilitzaria el trànsit rodat privat.
