El concert tindrà lloc a l’església St. Etheldreda’s Roman Catholic Church amb la participació de 40 membres de la Capella i l’Escolania
La ciutat de Londres acull este divendres 17 de juliol un concert del Misteri d’Elx, coincidint amb la celebració del XXV aniversari de la declaració de Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la Unesco i com a projecció de la Festa com a joia cultural universal.
L’església catòlica més antiga de Londres St. Etheldreda’s Roman Catholic Church, situada en el centre de la ciutat i pròxima a l’abadia de Westminster, serà l’escenari d’este concert d’una duració de 40 minuts en el qual participaran al voltant de 40 membres de la Capella i l’Escolania, que interpretaran alguns dels moments més representatius del drama assumpcionista a través de les veus de Maria, l’Àngel, el Ternari, els Apòstols i els Jueus.
Fins a la capital britànica acudirà una delegació formada per l’alcalde d’Elx, Pablo Ruz; el vicealcalde, Francisco Soler; la portaveu de Vox Elx, Aurora Rodil; l’edil de cultura, Irene Ruiz; el diputat provincial de Cultura, Juan de Dios Navarro; la consellera de Turisme, Marian Cano i els quaranta membres tant de la Capella com de l’Escolania del Misteri d’Elx. També acudiran membres de l’Institut Cervantes de Londres, de l’Ambaixada Espanyola i responsables de turisme del país. A més, els portaveus de l’oposició han sigut convidats al concert, però han declinat la invitació.
L’Institut Cervantes de la capital britànica acull l’acte de presentació d’Elx com a destinació turística
El concert no serà escenificat, però s’interpretarà una selecció de peces en el mateix orde que la representació realitzada en la basílica de Santa Maria el mes d’agost i tota la música anirà acompanyada d’imatges del Misteri d’Elx relacionades amb cada un d’eixos moments. A més, incorporaran textos traduïts a l’anglés.
Concretament, les peces que sonaran en St. Etheldreda’s Roman Catholic Church divendres que ve, seran ‘Germanes mies’, ‘Déu vos salve Verge imperial’, ‘Ai, trista vida corporal!’, ‘Oh, poder de l’ Alt Imperi’, ‘Salve Regina, princesa’, ‘Oh, cos sant glorificat’, ‘A vosaltres venim pregar’, ‘Flor de virginal bellesa’, ‘In exitu Israel d’Egipte’, ‘Aquesta gran novetat’, ‘Oh, Déu Adonai’, ‘Prohomens jueus’, ‘Nosaltres tots creem’, ‘Ans d’entrar en sepultura’, ‘Llevantau’s, Reina excel·lent’, ‘Vós siau ben arribada’ i ‘Gloria’.
“És un concert que hem preparat amb molt de carinyo en una de les esglésies més antigues, de principis del segle XVI. Estem encantats amb este viatge i que La Festa sone a Londres, una cosa fonamental per a la ciutat d’Elx” ha destacat l’alcalde, Pablo Ruz.
De manera prèvia al concert, igual que va ocórrer al juny de 2025 a la ciutat de París, hi haurà una presentació d’Elx com a destinació turística en l’Institut Cervantes de Londres, que estarà dirigida a operadors turístics, premsa especialitzada i convidats del mateix Institut Cervantes, on a més hi haurà una conferència sobre el Misteri d’Elx i la interpretació de l’Araceli.
A més, durant les setmanes prèvies al concert s’han dut a terme diverses campanyes de comunicació en mitjans online i offline per a promoure Elx com a destinació turística en la capital britànica. En este sentit, el mercat britànic és el principal emissor de turistes cap al nostre destí internacionalment, ja que en dos anys el creixement ha sigut del 20% en nombre de turistes i de pernoctacions.
