L’Ajuntament adjudica 210 entrades dobles perquè la ciutadania gaudisca dels principals actes festius
L’Ajuntament d’Elx, a través de la Regidoria de Participació, ja ha celebrat el sorteig públic de les localitats per a assistir a alguns dels actes més emblemàtics de les Festes Patronals 2026.
En esta edició s’han inscrit 2.768 persones empadronades en el municipi, de les quals el 63% són dones i el 37% hòmens, la qual cosa confirma l’elevat interés que desperta esta iniciativa. Mitjançant un sistema informàtic aleatori, supervisat per personal funcionari municipal, s’han sortejat 210 localitats, que s’entregaran en format d’invitacions dobles. Encara que cada participant podia sol·licitar diversos actes, les bases establixen que cada persona només pot resultar adjudicatària d’un per a afavorir que hi haja un major nombre de beneficiaris.
L’edil de l’àrea, Loli Serna, ha destacat que “este sorteig és una manera d’acostar les Festes Patronals a tota la ciutadania en igualtat d’oportunitats. L’elevada participació demostra l’interés dels il·licitans per viure de prop els nostres actes més representatius i continuar gaudint d’unes festes obertes a tots”.
El Misteri d’Elx i la Xaranga tornen a ser els esdeveniments amb major demanda
Els actes que han registrat una major demanda han tornat a ser les representacions del Misteri d’Elx, amb 2.079 sol·licituds per a la representació del 12 d’agost i 1.941 per a la del dia 11, així com la Xaranga, amb 1.708 inscrits. També han comptat amb una elevada participació l’Entrada Mora (1.634 sol·licituds), l’Entrada Cristiana (1.576) i les Ambaixades (1.350).
Els resultats del sorteig poden consultar-se en www.elche.es i les persones adjudicatàries han rebut, a més, una notificació per correu electrònic.
Les invitacions hauran d’arreplegar-se de manera presencial en la Regidoria de Participació, situada en la plaça Menéndez Pelayo, 2, en horari de 8.30 a 13.30 hores. Per a les Entrades Mora i Cristiana i les Ambaixades, el termini serà del 3 al 6 d’agost, mentres que per a la Xaranga i les representacions del Misteri d’Elx serà del 3 al 7 d’agost. Les entrades que no es retiren dins d’estos terminis passaran automàticament a les persones incloses en la llista de reserva.
