L’alcalde, Pablo Ruz, anuncia esta futura distinció durant la celebració de la sessió pública del Patronat del Misteri d’Elx en reconeixement a la labor del, fins ara, arxiver de la Festa
L’alcalde, Pablo Ruz, ha anunciat que l’historiador Joan Castaño serà nomenat Fill Predilecte d’Elx, en reconeixement a la labor desenrotllada pel fins ara arxiver del Patronat del Misteri d’Elx, com “un dels grans restauradors de la Festa, igual que ho va ser Pere Ibarra, que també va ser nomenat en el seu moment Fill Predilecte”.
Així ho ha assenyalat Ruz durant la celebració de la sessió pública del Patronat del Misteri d’Elx que té lloc tradicionalment cada 13 d’agost en el saló de plens de l’Ajuntament d’Elx.
“Hem d’agrair als il·licitans que han fet gran la nostra Festa, que han fet possible que tot el que hui dia celebrem siga una realitat. D’esta manera, fa 100 anys Pere Ibarra rebia el títol de Fill Predilecte de la ciutat per la seua obstinació, juntament amb Óscar Esplá, a restaurar, donar a conéixer, divulgar, des del seu amor profund per Elx, tot el que la ciutat havia sigut. Hui dia és una de les figures clau per a entendre la Festa, igual que Joan Castaño, un altre gran restaurador del Misteri, i d’ací este reconeixement”.
En este sentit ha assegurat que “un dels objectius de Joan és restaurar la nostra Festa, l’ànima d’Elx, l’amor que este beneït poble sent per l’Assumpció de Maria”.
