Casa del Betlem

Plaça de la Fruita, 31, Elx, Comunidad Valenciana, 03202, España

Dades de contacte


Plaza de la Fruita, 31

966 658 204

De dimarts a dissabtes: de 10 a 13 i de 15 a 18 h. Diumenges i festius: de 10 a 14 h. Dilluns tancat.

Informació

La Casa del Betlem ofereix al visitant una sèrie de betlems, diorames, col·leccions i figures que arrepleguen part del treball de l’Associació Betlemista d’Elx al llarg dels seus vint-i-sis anys de trajectòria, així com també mostres d’exposicions temporals de diferents artesans.

En la planta baixa, presidida pel Reboster, amb l’escut de l’Associació Betlemista d’Elx, i pel banderí de l’associació, s’hi aprecia un betlem monumental il·licità, que representa el naixement de Jesús en una escena de principis del segle XX a la plaça de Baix, a les portes de l’Ajuntament.

En aquesta planta hi ha també una xicoteta col·lecció de betlems del món, presentats dins d’unes “vidrioles” de fang. També dos diorames mostren exemples de betlems bíblics. En la mateixa sala, en una vitrina, es poden veure les figures d’Olot d’un betlem dels anys 50 (cedides per la parròquia de Sant Josep), així com alguns naixements de diversos països, regalats a l’associació. Unes altres peces ocupen la sala, entre elles, una col·lecció de fanalets-miniatura amb escenes d’un betlem.

En la planta primera es presenta un betlem bíblic monumental i quatre diorames, que mostren escenes quotidianes de l’Elx de principis del segle XX.  Un d’ells fa referència a la fabricació de les “atxes” o torxes que es cremen a Elx per a acompanyar la cavalcada dels Reis Mags. Aquesta planta es completa amb diverses peces i amb uns altres betlems, un d’ells monumental, i amb dos vitrines amb figures realitzades per artesans betlemistes.

En la segona planta hi ha un betlem monumental amb figures de cinquanta centímetres. Es completa aquesta planta amb una “Exposició monogràfica temporal de Manuel Nicolás Almansa”, conegut artesà murcià de gran prestigi.

ENTRADA GRATUÏTA 

Visites guiades:
Prèvia reserva

Tancat:

24 i 31 de desembre, tancat a la vesprada

25 de desembre i 1 de gener

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.