Elx celebra les I Festes de la Hispanitat el 24 i 25 d’octubre després del seu ajornament per la pluja

Elx celebra les I Festes de la Hispanitat el 24 i 25 d’octubre després del seu ajornament per la pluja

El programa inclou balls, folklore, actuacions musicals i el pregó de la veneçolana María Auxiliadora Guilarte Acosta en la plaça Francesc Cantó


Elx acollirà el pròxim cap de setmana, 24 i 25 d’octubre, les I Festes de la Hispanitat de la Comunitat Valenciana, després que hagueren d’ajornar-se per l’alerta taronja i roja per pluges del cap de setmana del 10 al 12 d’octubre, quan estava previst que se celebraren.

L’edil de Participació, Loli Serna, ha explicat que “estes festes arriben ara amb més il·lusió si cap, com un espai de trobada cultural i convivència, d’homenatge a totes les persones hispanes que un dia van triar la nostra terra per a construir la seua llar i el seu futur”.

La celebració es desenrotllarà en la plaça Francesc Cantó, en l’avinguda de la Novelda, amb un programa que combina música, dansa, folklore i activitats familiars.

El divendres 24 tindrà lloc l’acte d’obertura a partir de les 19.30 hores, amb el pregó de María Auxiliadora Guilarte Acosta, advocada veneçolana i defensora dels drets dels migrants, després de la presentació a càrrec de Carle Natasha Hernández. A continuació, s’oferirà una masterclass de salsa, bachata i tango, i la jornada tancarà amb l’actuació musical del grup Combo Alicante.

El dissabte 25, a partir de les 12.00 hores, se celebrarà el Festival de Folklore Hispà amb la participació d’associacions de diferents països de Llatinoamèrica. A la vesprada, la Societat Musical La Paz oferirà un concert d’autors hispans, seguit de l’acte de clausura amb intervencions institucionals de representants de la Generalitat Valenciana i de l’Ajuntament d’Elx.

La programació conclourà amb una sessió de balls llatins a càrrec d’un DJ convidat, posant fi a dos jornades dedicades a la diversitat, la cultura i la germanor entre pobles.

Serna ha destacat que “Elx es convertix este mes en una de les quatre ciutats de la Comunitat Valenciana que acullen estes festes, juntament amb Alacant, Castelló i València, reforçant el paper de la nostra ciutat com a punt de trobada multicultural”.

 

Skip to content
Ajuntament d'Elx
Privacy Overview

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.