PREGUNTES FREQÜENTS OMAC

REGISTRE

Puc agafar cita prèvia per a anar a les OMAC?

Sí, disposa del servei de cita prèvia al qual pots accedir a través de elche.es

Puc presentar documents per internet dirigits a l'Ajuntament d'Elx?

Si disposes d’un certificat electrònic (firma electrònica) pots presentar escrits dirigits a l’Ajuntament d’Elx a través de la web municipal elche.es

Més informació

On puc obtenir la meua firma electrònica?

En l’OMAC tenim un Punt de Registre d’Usuaris (PUC) on pots obtenir la firma electrònica de l’ACCV. Per a això, pots demanar cita prèvia a través de l’enllaç https://www.elche.es/cita-previa-omac-centro/

Més informació

L'Ajuntament d’Elx compulsa documents?

Sí, es compulsa en qualsevol OMAC, amb aquestes excepcions:
• Compulsa de documentació dirigida a l’Ajuntament d’Elx, en qualsevol OMAC i de forma gratuïta.
• Compulsa de documentació dirigida a altres administracions a través de la finestra única, en qualsevol OMAC previ pagament de la taxa corresponent.
• Compulsa d’altra documentació que no es presentarà a través de l’OMAC, l’Ajuntament d’Elx no presta aquest servei

Vull casar-me en l'Ajuntament de Elx, què he de fer?

Dirigir-te al Registre Civil perquè et faciliten una data d’inici de l’expedient. Quan ja disposes d’aquesta, pots telefonar al 966 658 030 per a tramitar la data de celebració al Saló de Plens de l’Ajuntament d’Elx.

Més informació

Com puc donar-me d'alta en el servei Whatsapp010?

Presentant una sol·licitud en qualsevol OMAC, telefonant al 010 o al 966 658 050, o directament a través del formulari de la web municipal http://transparencia.elche.es/whatsapp010/
Una vegada donat d’alta, rebràs un whatsapp de benvinguda, que confirman l’adhesió al servei.

Més informació

Puc fer preguntes al Ple?

Sí, al Ple ordinari, formulant un prec o una pregunta sobre un tema que siga de competència municipal. Per a això, has de sol·licitar la teua intervenció per registre amb una antelació de, almenys, 5 dies abans al dia del Ple d’eixe mes.

Més informació

He donat de baixa el meu vehicle i ja havia pagat el rebut d'enguany, em poden tornar l'import?

Si és una baixa definitiva pots sol·licitar devolució o, si escau, el prorrateig de la part que corresponga.

Més informació

CIUTAT

Què he de fer per a comunicar deficiències/incidències sobre enllumenat, mobiliari urbà, voreres, neteja, senyalització de trànsit...?

Pots comunicar-ho directament a través del telèfon del 010 o 966 658 050 o de la Bústia de la ciutadania:

On he de donar avís si veig un morrut roig?

Els avisos de morrut roig cal comunicar-los al servei d’atenció telefònica 010 o 966658050

He detectat una plaga de paneroles, mosquits, etc. On he de comunicar-ho?

Si observes una plaga de paneroles, mosquits, rates, etc., pots comunicar-ho directament a través del telèfon del 010 o 966 658 050.

On he de dirigir-me per a sol·licitar recollida de béns mobles?

Has de posar-te en contacte amb Urbaser a través del telèfon 966 678 820

On s'ubica l'Oficina del Consumidor?

L’OMIC s’ubica en la replaceta de l’Espart, 5 – 03203 Elx

Més informació

Vull presentar una suggerència i/o reclamació sobre el funcionament dels serveis municipals, com ho faig?

Tens diverses opcions per a presentar la teua proposta: a través de les bústies físiques que hi ha en les OMAC i en altres dependències municipals, a través de la bústia de la ciutadania de la web elche.es, telefonant al 010 o per registre general en qualsevol de les OMAC.

Més informació

PADRÓ

Em poden enviar un volant d'empadronament per correu electrònic?

No, pots obtenir-lo directament amb la teua firma digital per la Seu electrònica o per correu postal al domicili del padró d’habitants. En aquest cas, per a sol·licitar-lo pots telefonar al 010 o al 966 658 050.

Més informació

Quina diferència hi ha entre volant i certificat d'empadronament?

A pesar que es facilita la mateixa informació del padró d’habitants amb el volant o certificat, hi ha certes diferències:
* El Volant d’Empadronament: és un document de caràcter informatiu que indica la residència i el domicili habitual. No porta cap signatura, simplement un segell de l’oficina tramitadora. És gratuït i s’expedeix en el moment.
* El Certificat d’Empadronament: és el document que acredita la residència i el domicili habitual. A més del segell de l’oficina tramitadora porta signatura dels responsables (tècnic i polític) o s’expedeix Signat Electrònicament. És necessari per a presentar davant alguns organismes com organismes judicials (jutjats i tribunals), Registre Civil (matrimonis, nacionalitat, canvis de nom i/o cognoms i adopcions, etc.), declaracions d’hereus, etc. Porta aparellada una taxa i actualment s’expedeix en el moment.

Més informació

He de canviar de domicili i desitge també canviar el domicili del vehicle en la DGT, què he de fer?

Quan acudisques a qualsevol OMAC a realitzar el canvi de domicili en el padró d’habitants, si ho desitges, podem tramitar la comunicació a la DGT del nou domicili.

Me'n vaig a viure a un altre municipi, he de donar-me de baixa del padró d'habitants d'Elx?

No has de donar-te de baixa, simplement has d’empadronar-te en el domicili del nou municipi, la inscripció del qual serà comunicada internament a l’Ajuntament d’Elx per a causar la baixa.